Friday, April 29, 2011

Fashion dolls - o pasiune de-o viata pe scurt / Fashion dolls - a lifetime hobby in a nutshell


Banuiesc ca nu sunt putine cele care au avut in copilarie o papusa asemanatoare, dar care se numea Cindy (cam asa). Era de cele mai multe ori blonda si avea o rochie alcatuita din body, fusta cu volane si o ceva pusa pe cap care semana cu o bavetica, dar tinea loc de coronita. Eu am avut doua: una cu rochie rosie si una cu rochie roz.
Asta era o papusa-fotomodel a anilor '80. Pentru ea am facut primele rochite, bluzite, fustite etc. Adunam petice de materiale si croiam din ele. La un moment dat am descoperit croseta si andrelele si am trecut la articole mai complicate.
Prin liceu am pus papusile la pastrare. In timpul sarcinii, facand inventarul prin casa am dat de ele. Si cum am avut ceva timp liber la indemana am inceput iar sa croiesc, sa crosetez...
Am facut schite (apropo de ultima postare), construit tipare si am creat cateva hainute. Prima a fost o rochie cu iz renascentist, dar era o macheta; are o maneca evazata, simpla, iar cealalta maneca este renascentista (evazata, cu partea de jos mult alungita).
In foto de mai sus este a doua incercare: un body si o fusta clos.
Ultima lucrare pentru fashion dolls este o replica a rochiei lui Barbie din "Colinda de Craciun", anume rochia verde. Este crosetata si mai am putin de lucrat la ea. Migaloasa rau pentru ca e facuta cu picioruse scurte (ca la amigurumi). :D
Acum am marit nitel colectia de papusi cu unele noi, moderne, cumparate din piata, foarte frumoase. Le-am luat pentru probe, masuri; sunt putin diferite.
Mai nou incerc sa ... restaurez papusi fashion: sa repar, sa replantez (reroot - reinradacina) par, sa repictez si sa refac diverse parti deteriorate. Desigur, primesc si hainute noi. :D
Mi se pare o provocare foarte interesanta si relaxanta.
Mi-am facut deja cateva schite, idei si lucrari incepute; in timp va voi arata si ce iese pana la urma.
--------------------
Please use the page translator for this post.
Thank you.

0 comentarii:

Post a Comment